Tuomaristo ja palkinnot

Pläkki-mainonnansuunnittelukilpailussa valitaan kolme voittajakampanjaa. Tuomaristo valitsee kaksi voittajakampanjaa ja satakuntalaiset kuluttajat yhden voittajakampanjan. Kukin kampanja saa palkinnoksi ehdotuksensa mukaisen mediatilan. Voittajakampanjat julkaistaan toukokuussa 2017.

Julkaiseminen edellyttää, että kampanjat toteutetaan pääpiirteissään palkitun idean mukaisina. Satakunnan Kansa pyrkii ottamaan suunnittelijoiden kilpailuehdotuksessaan esittämät toiveet huomioon (esim. ilmoituskoot, julkaisujärjestys, -tiheys, sijoittelu lehdessä).

Voittajatyöt testataan ja mitataan ja palkinnoksi voittajat saavat mediatilan lisäksi tutkimustulokset kampanjan toimivuudesta sekä lukijoiden autenttiset ajatukset.

Pläkki-tuomaristomme edustaa mainonnan ostamisen, mediasuunnittelun, mainonnan suunnittelun ja median tekemisen korkeaa osaamista.

Tuomaristo

Vientipäällikkö Marko Mikkola, Laitilan Wirvoitusjuomatehdas

 

Leena Roskala, toimitusjohtaja, Kumppania Oy

Tapahtumayrittäjä Harri Vilkuna, Porispere-festivaali, Kirvatsin Jytä & Bar Kino

 

Sisältömarkkinoinnin tuottaja Anu Mattila, Alma Aluemedia

Sihteerinä toimii Satakunnan Kansan myyntijohtaja,
Hanna Jalonen

Pisteytys

Tuomaristo arvioi tehtyjä ehdotuksia annetun briiffin mukaisesti: herättääkö kampanjaehdotus huomiota, ihastusta ja kassakoneen. Tuomariston arviot perustuvat ammattitaitoon ja kokemukseen, eikä niitä kannata kiistää. Tuomaristo valitsee kaksi voittajatyötä.

Satakuntalaiset kuluttajat valitsevat oman suosikkinsa kilpailutöistä. Kilpailutyöt ovat esillä Satakunnan Kansassa ja satakunnankansa.fissä huhtikuussa. Omaa suosikkiaan voi äänestää verkossa. Lukijat valitsevat yhden voittajakampanjan.

Voittaneet kampanjat julkaistaan Satakunnan Kansan eri kanavissa ja printti testataan Satakunnan Kansan lukijapaneelissa (RAM) ja digitaaliset mainokset mitataan (Interquestin Exit-tutkimuksella). Kukin voittajatyö saa kampanjalleen 20 000 €:n arvosta medianäkyvyyttä.