Satakunnan Kansan tuotteet tavoittavat 86 % kuluttajista Porin markkina-alueella

Satakunnan Kansa ja sen verkkosivusto tavoittavat viikon aikana 86 % Porin markkina-alueen kuluttajista. Lehti ja sen verkkosisällöt tarjoavat kiinnostavia uutisia ja ajankohtaisia asioita kaiken ikäisille kuluttajille. Alueen ostovoimaiset, työikäiset kuluttajat tavoitetaan painetulla lehdellä hyvin, heistä noin 80 % viettää viikoittain aikaa paperilehden sisältöjen parissa. Yli 55-vuotiaat ovat erityisen uskollisia paperilehden lukijoita, heistä kahdeksan kymmenestä aloittaa aamunsa painetun Satakunnan Kansan parissa päivittäin.

Digipalveluiden käyttäjämäärät ovat kasvaneet voimakkaasti

Mediakäyttö muuttuu varsinkin nuoremmissa ikäryhmissä. Suhde painettuihin lehtiin on kuitenkin voimissaan myös alle 35-vuotiaiden keskuudessa. Perinteistä sanomalehteä ei välttämättä lueta päivittäin, mutta viikkotasolla lehti tavoittaa edelleen hyvin. Lehti ja verkko tavoittavat viikon aikana yhdessä kolme neljästä alle 35-vuotiaasta kuluttajasta markkina-alueella.

Myös muut kuin nuorimmat ikäryhmät käyttävät ahkerasti Satakunnan Kansan verkkosisältöjä: nopeasti päivittyviä uutisia, sisältömarkkinointiartikkeleja sekä näköislehteä. Satakunnankansa.fin kiinnostava sisältö houkuttelee sivustolle viikoittain jo yli 100.000 kävijää.

Lähteet: KMT SL 2015, KMT AL + total 2015, TNS Metrix, TNS Gallup Oy

Lukijamäärän pysyminen käytännössä ennallaan kertoo siitä, kuinka tärkeä lehti lukijoilleen on.
– Tomi Lähdeniemi, Satakunnan Kansan vastaava päätoimittaja

Lue myös: