Alman kesäedut nyt käytössäsi!

Noin puolet suomalaisista suunnittelee osan kesälomastaan hyvissä ajoin, mutta jättää tarkoituksella osan loma-ajastaan suunnittelematta. Toinen puolikas ei puolestaan halua suunnitella mitään etukäteen, vaan päättää vasta lomalla, mitä tekee. Yli kolmannes suomalaisista on myös valmis hellittämään lomalla kukkaron nyörejään ja panostamaan kesänviettoon.

Oletko järjestämässä tapahtumaa? Kaipaako kivijalkamyymäläsi buustia kesälle? Vauhditatko myyntiä verkkokaupalla? Alma tarjoamilla kesäeduilla varmistat tehokkaan näkyvyyden kesälle tavoitteestasi ja budjetistasi riippumatta. Autamme Sinua sopivan kampanjan rakentamisessa. Tutustu kesäetuihin ja ota yhteys yhteyshenkilöösi tai myyntipalveluun p. 010 665 8302.

Kesäedut

DIGI

+30 % lisää näyttöjä

Kampanja-aika 26.6.-13.8.22017

Koskee normaalihintaisia kampanjoita ja CPM-pohjaista sisältömarkkinointia. Ei päällekkäsiä erikoisetuja tai pakettialennuksia.

Ei koske Celtralla tehtyjä kampanjoita eikä muita sisältömarkkinointiratkaisuja.

PRINTTI

2+1

Kampanja-aika 26.6.-13.8.2017

Koskee normaalihintaisia kampanjoita. Ei päällekkäisiä erikoisetuja tai pakettialennuksia. Tarjous koskee vain uusia varauksia.

Tarjouksen kaikki ilmoitukset julkaistaan yhdessä valitussa lehdessä kampanja-aikana (Satakunnan Kansa, Porilaine, Kankaanpään Seutu, Sydän-Satakunta, Jokilaakso, Merikarvia-lehti tai Luoteisväylä). Aineisto voi olla kaikissa julkaisuissa eri.

KESÄCOMBO

2+1 sis. Kesä & menot

Kampanja-aika 1.6.-31.8.2017

Koskee normaalihintaisia kampanjoita. Ei päällekkäisiä erikoisetuja tai pakettialennuksia. Tarjous koskee vain uusia varauksia.

Tarjouksen ensimmäinen ilmoitus jukaistaan Kesä & Menot -lehdessä ja toinen ja kolmas ilmoitus Porilaine-lehdessä tai valitsemassasi paikallislehdessä. Kampanjan kolmas ilmoitus on veloitukseton.

Monta syytä mainostaa kesällä

Kesällä shoppaillaan alennusmyynneissä

Yli puolet suomalaisista naisista ostaa jotain kesän alennusmyynneistä. Alerekeille heitä vetävät erityisesti vaatteet ja kengät. Lehden lukijat käyttävät alueen keskimääräistä kuluttajaa enemmän rahaa naisten, lasten ja miesten vaatteisiin sekä kenkiin. Miehet vaihtavat vaatteiden shoppailuvaihteen päälle eritysesti edullisen hintatason ja hyvien tarjousten siivittäminä. Naisten huomio kiinnittyy edullisen hintatason ohella myös monipuolisiin valikoimiin ja laadukkaisiin tuotteisiin.

Satakuntalaiset matkailevat kotimaassa ja ulkomailla

73 000 satakuntalaista pohtii ulkomaanmatkaa seuraavalle vuodelle. 57 000:lle ylimääräisen rahan käyttökohde ulkomaanmatkailu, kun taas 41 000 laittaa säästöt mieluusti kotimaan reissuun. Kohteen valinnassa vaihtelu virkistää, sillä joka toinen matkailija pyrkii lomailemaan eri paikassa kuin aiemmin. Hotellit ja lennot lähes puolet satakuntalaisista varaa mieluusti itse. Lähes neljännes hyödyntää mieluusti viime hetken matkatarjouksia eli suuri osa Satakunnan matkailijoista tekee ostoja myös hyvissä ajoin ennen matkaa.

Erilaiset teemamatkat ovat tätä päivää, ne kasvattavat tasaisesti suosiotaan matkailutapana. Esimerkiksi hyvinvointi- ja hemmottelulomat kiinnostavat 32 000 satakuntalaista. Luonnossa liikkuminen on yli 70 000 satakuntalaiselle tärkeä harrastus ja luonnosta halutaan myös oppia lisää. 46 000 satakuntalaista viettää vapaa-aikaansa mieluiten kesämökillä ja pitää pihan ja puutarhan laittamista mieluisana puuhana. Vaikka lomalla halutaan rentoutua osin ilman teknologiaa, on älylaitteiden mukana kulkeminen lomareissuun ja mökkilaiturille monelle arkipäivää.

Satakuntalaisten matkailun TOP10:

1. Kotimaassa matkustaminen 6. Kaukomatkakohteet
2. Kaupunki- ja kulttuurinähtävyydet 7. Kotimaan perhelomakohteet
3. Laivaristeilyt 8. Mökki/talo vuokrattuna kotimaassa
4. Rantaelämää tarjoavat ulkomaan kohteet 9. Kylpyläkohteet kotimaassa
5. Ostosmahdollisuuksia tarjoavat kohteet 10. Ulkomaan kiertomatkat

Pitkät ja valoisat päivät viehättävät veneilijöitä ja moottoripyöräilijöitä

Satakunnan saaristomaisemista ja virtaavista joista haaveilee moni satakuntalainen. 7 000 satakuntalaista on haaveilussaan niin pitkällä, että aikoo hankkia veneen seuraavan vuoden aikana. 26 000 satakuntalaista pitääkin purjehdusta, veneilyä, metsästystä tai kalastusta harrastuksenaan.

Moni liikkuu kesäisin mieluusti myös moottoripyörän tai kesäauton ratissa. 29 000 satakuntalaista käyttää mieluiten ylimääräiset rahansa autoon, veneeseen tai moottoripyörään.

Festareilla ja kesätapahtumissa viihdytään

Kesällä nautitaan monipuolisesta tapahtumatarjonnasta. Erilaisiin kesätapahtumiin osallistuminen on muodostunut monelle perinteeksi, mutta yhtä lailla tapahtumiin osallistutaan myös hetken mielijohteesta. Monelle lehdissä tai verkossa nähty tapahtumamainonta herättää idean osallistumisesta. Lukijoista yli 80 % seuraa tapahtumamainontaa mieluiten sanomalehdistä. Erityisesti musiikki koetaan tärkeäksi osaksi elämää ja musiikkitapahtumat kiinnostavatkin suurinta osaa lukijoista. Moni hankkii liput kesätapahtumiin jo keväällä, mutta osa suuntaa lippuluukulle tapahtumaviikolla tai vasta tapahtumaan mennessään. 41 000 satakuntalaista käyttää ylimääräisen rahan mieluiten kulttuuritapahtumiin. Teatterit ja historialliset kohteet houkuttelevat noin joka neljättä ja urheilutapahtumat- ja aktiviteetit joka toista kesälomailijoista. Myöskin taide kiehtoo suurta osaa satakuntalaisista.

Satakuntalaisten harrastukset ja vapaa-ajanviettotavat:

Festareilla ja kulttuuritapahtumissa käyminen 25 000 kuluttajaa
Kevyen musiikin konsertit 44 000 kuluttajaa
Kulttuuriin tutustuminen, museot ja taidenäyttelyt. 42 000 kuluttajaa
Penkkiurheilu, urheilutapahtumat 75 000 kuluttajaa

Ravintoloista haetaan arjen luksusta

41 000 Satakunnan kuluttajaa käyttää ylimääräistä rahaansa mieluiten ravintolassa syömiseen ja juhlimiseen. Makuja on monia ja puolta kuluttajista miellyttää etninen ruokakulttuuri, kun taas puolet tykkää herkutella epäterveellisellä ruoalla. Kasvisruokavalion noudattajia on Satakunnassa 10.000. Ruoka kiinnostaa monia ja 24 000 satakuntalaista kokee seuraavansa ruokatrendejä. Ruuan ohella myös juomat kiinnostavat. 58 000 satakuntalaista kuluttajaa on kiinnostuneita viineistä, 78 000 tykkää kokeilla uusia juomia.

Kesäsuunnitelmiin on siis erinomainen mahdollisuus vaikuttaa mainonnalla!

Lähteet: Alma Media kesäkysely 2016, Kantar TNS: Atlas 6-12/2016, AL+total 2016, Alueellinen ostokäyttäytyminen 2016. RAM-lukijapaneeli 9/2016

Kesä & menot

Kesä & menot on yhtä aurinkoinen kuin kesä itse! Monipuolinen teema kokoaa kesätapahtumat yhteen ja kulkee lukijoiden matkassa läpi kesän kattavana tapahtumien ja kohteiden hakemistona.

Lue lisää

Kysy lisää!