Kevät herättää sisustajat

Kynttilät kootaan kaappeihin odottamaan seuraavaa syksyä ja kevät kutsutaan kotiin. Suomalainen sisustaja elää vuodenaikojen mukana. Siinä missä pimeiden talvi-iltojen iloksi tuodaan tunnelmaa ja lämpöä pehmeillä tekstiileillä ja valoilla, kevätkotia uudistetaan kirkkaalla ilmeellä ja raikkailla väreillä.

Kotoilu eli kotikeskeinen elämä on trendi. Suomalainen käyttää keskimäärin vuosittain huonekaluihin miltei 300 euroa ja sisustustuotteisiin 170 euroa. Satakunnassa rahan käytön keskiarvot ovat valtakunnallista tasoa korkeammat. Suosikkituotteiden ostamisessa ei pihistellä. Jopa kolmannes on valmis ostamaan kalliinkin sisustustuotteen, jos sellaisen todella haluaa. Eniten rahaa huonekaluihin käyttävät alle 30-vuotiaat kuluttajat, sisustuotteisiin käyttävät eniten rahaa 45–59 –vuotiaat. Satakuntalaiset ovat yhä kiinnostuneempia kodin kaunistamisesta. Sisustamiseen ja huonekaluihin käytetty rahamäärä on noussut markkina-alueen talouksissa edeltävien vuosien aikana.

Huonekaluja ja kodin sisustustuotteita ostetaan yhä paljon kivijalkakaupoista – sekä suurten ketjujen myymälöistä että pienistä sisustuskaupoista. Internetin rooli sisustustuotteiden ja huonekalujen kaupassa on kuitenkin merkittävä. Neljännes suomalaisista on ostanut sisustustuotteita verkkokaupasta edeltävän vuoden aikana, verkkokaupan rooli toimialla on kasvanut edeltävien vuosien aikana. Lisäksi verkossa vertaillaan huonekalujen ja muiden tuotteiden hintoja sekä haetaan sisustusideoita sosiaalisen median palveluista, blogeista ja liikkeiden verkkosivustoilta.

Asumisen ja sisustamisen trendit vuonna 2017

  • Lämpimät materiaalit korvaavat kylmät valkoiset pinnat
  • mattapinnat, terracotta -laatat, muuratut takat, keramiikka
  • puu, rottinki
  • korkki,
  • pehmeät tekstiilit, kuten pellava ja sametti
  • värit
    • tummat vihreän sävyt
    • puuterin sävyt
    • kirkkaat ja puhtaat värit

Väritrendianalyysi vuodelle 2017; Dulux Colour Trends 2017.

Huonekalu- ja sisustusliikkeet tavoittavat asiakkaansa Satakunnan Kansan ja Alman mediatuotteissa. Esimerkkikampanjat:

Koti-osio

Satakunnan Kansan Koti tarjoaa hyödyllistä tietoa ja ajankohtaisia näkökulmia omien asuntounelmien toteuttamiseksi. Esiin pääsevät niin paikalliset yrittäjät ja asuntokaupan ammattilaiset kuin taloyhtiöiden ja kotien tarinat. Mainonta lauantaisin ilmestyvässä Koti-osiossa tavoittaa yli 100.000 koti-aiheesta kiinnostunutta kuluttajaa.

Ilmoituskoko: neljäsosasivu (3×180)/ 2×88
Hinta: 1562 €/ 506 €

Piha ja Puutarha -erikoislehti

8.5. ilmestyvä Piha & puutarha on hyödyllinen lukupaketti pihan ehostamisesta ja puutarhanhoidosta kiinnostuneille. Lehti herättää oman elämänsä remonttireiskat ja viherpeukalot vihertävään kesään pitkän talven jälkeen.

Ilmoituskoko: 3×180/ 2×88
Hinta: 945 €/ 305 €

Kohdennettu digikampanja

Esittele sisustustuotteita ja ohjaa kuluttajat verkkosivustollesi. Kohdenna mainontaa esimerkiksi Satakuntaan sisustuksesta ja trendeistä kiinnostuneille naisille. Näppärä mainoskaruselli mobiiliin ja deskariin.

Kampanjan koko: 50.000 mainosnäyttöä
Kampanjan kesto: 2 viikkoa
Hinta: alkaen 600 €

Sisältömarkkinointi

Hyvä sisältömarkkinointi on lukijoille hyödyllistä, palvelevaa ja kiinnostavaa sisältöä. Sisältömarkkinoinnin avulla voit esitellä asiantuntijuuttasi sekä yrityksesi persoonaa. Sisustamiseen liittyvät jutut ja videot soveltuvat luontevasti mainostajan artikkeliin tai videoon. Lukijoitamme kiinnostavat kodin muutostarinat, sisustusvinkit ja muu kotiin liittyvä sisältö. Tuotamme tarvittaessa artikkelin tai videon puolestasi avaimet käteen -periaatteella.

Kysy lisää!

Lähde: alueellisen ostokäyttäytymisen tutkimus, Kantar TNS 2016, TNS Atlas tammi-kesä 2016 Intramedia, lifestyle, ketjut