Keski-iän kynnyksellä arvostetaan asiantuntijuutta ja asiakaspalvelua. Tavoita tämä kohderyhmä!

Keski-iän kynnyksellä kuluttajia puhuttelevia aiheita ovat muun muassa hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen, kulttuuri sekä matkustelu. Ystävien ja lastenlasten kanssa vietetään muistorikkaita hetkiä ja oma aikaa hyödynnetään muun muassa pihan kunnostustöiden, kodin ehostuksen tai uusien harrastusten parissa.

Iän karttuessa palveluiden ja tuotteiden ostokokemuksessa laatu ja asiantuntijuus painavat puntarissa yhä enemmän. Ostopäätöksiä ohjaa tarkka harkinta eikä edullinen hinta läheskään aina korvaa huonoa palvelua. Asiantuntijuus ja hyvä palvelu vetoavatkin ostovoimaisiin kuluttajiin. Haluatko tavoittaa tämän kohderyhmän yhä tehokkaammin? Tässä siihen muutama vinkki:

Näy siellä, missä potentiaaliset asiakkaasi ovat

Satakunnan Kansaa lukee päivittäin 57 000 yli 55-vuotiasta lehden tavoittaessa 80% kohderyhmän kuluttajista Porin markkina-alueella. Tiistaina 18.10. ilmestyvä Hyvä ikä -erikoislehtemme pureutuu juurikin ylli 50-vuotiaiden kuluttajien arkeen nostaen jutuissaan esiin heille ajankohtaisia aiheita ja ilmiöitä. Tavoita tämä ostovoimainen kohderyhmä ja varaa mainospaikkasi Hyvä ikä -erikoislehteen keskiviikkoon 12.10. mennessä.

Lue lisää Hyvä ikä -lehdestä, mainospaikoista ja hinnoista

Kerro, miten asiakas hyötyy tuotteistasi ja palveluistasi

Kerro laatutietoiselle kohderyhmälle heidän ongelmiaan ja tarpeitaan ratkaisevista palveluistasi syvällisemmin hyödyntämällä sisältömarkkinointia. Sisältömarkkinointi on yrityksen tuottamaa sisältöä, joka esittelee yrityksen asiantuntijuutta ja palveluita asiakasta hyödyttävästä näkökulmasta.

Sisältömarkkinoinnilla voit kertoa asiakkalle lisäarvoa tuottavista asioista yksityiskohtaisemmin itse tuottamassasi artikkelissa. Saat tuotannon tarvittaessa myös meiltä! Iäkkäämmät kuluttajat lukevat sanomalehden tarkkaan ja lukevat lehden juttuja hartaasti. Kerro heille esimerkiksi, kuinka palvelusi piristää, helpottaa tai tehostaa heidän arkeaan eli miten voit auttaa heitä. Hyvä sisältömarkkinointi voi myös viihdyttää ja sykähdyttää viestin vastaanottajaa.

Sisältömarkkinointiartikkeli voidaan sanomalehden lisäksi julkaista digitaalisena artikkelina Satakunnankansa.fin sponsoroiduilla verkkosivuilla, jossa myös videototeutus on mahdollinen. Verkon uutisvirrasta haalit uusia silmäpareja ja saat toistoa viestillesi! Digimainonta voidaan myös kohdentaa esimerkiksi 45-64-vuotiaille terveydestä, kuntoilusta ja hyvinvoinnista kiinnostuneille kuluttajille Porin alueella — voit valita kohdennuksen tarpeesi mukaan!

Entä mitä mieltä Alman maakuntalehtien lukijat ovat sisältömarkkinoinnista? Poimi vinkit ja tutustu tutkimustuloksiin.

Lähde: KMT SL s15/k16, KMT AL + total Syksy 2015/Kevät 2016, TNS Gallup Oy

Yhden päivän lehti tavoittaa 80 % yli 55-vuotiaista Porin markkina-alueella
– KMT SL Syksy 2015/Kevät 2016, TNS Gallup Oy

Haluatko tavoittaa +55-vuotiaat? Ota yhteyttä!

Lue lisää aiheesta: