Seniorit hyvinvoinnin ja terveyden kohderyhmänä

Terveys ja hyvinvointi ovat meille kaikille tärkeitä, mutta erityisesti seniorit ovat kiinnostuneita omasta virkeydestään. Suomalaiset eläkeläiset ovat maailman koulutetuimpia ja terveimpiä, mutta ehkä juuri siksi panostavat omaan hyvinvointiinsa. Hyvinvointiin ja terveyteen mielletään yhä laajempi kirjo tuotteita ja palveluja, joista myös kannattaa viestiä tälle kohderyhmälle.

Hyvinvoinnin käsite on laajempi kuin koskaan ja se vyöryy kaikkialle. Hyvinvointia edistäviin palveluihin lasketaan tyypillisten palveluiden ja menetelmien lisäksi esimerksiksi kulttuuri, matkailu, taide ja musiikki. Myös uudenlaisia digitaalisia palveluja syntyy jatkuvasti parantamaan ja ennaltaehkäisemään sairauksia sekä lisäämään hyvää oloa. Uusien palvelujen ja tuotteiden on kuitenkin löydettävä kohderyhmänsä ja palveluntarjoajien kerrottava tarjonnastaan.

Mainostajan mahdollisuudet tavoittaa tämä iäkkäämpi hyvinvointiaan vaaliva kohderyhmä on  Satakunnassa helppoa, sillä Satakunnan Kansa tavoittaa alueellaan yli 55-vuotiaat mainiosti – myös digitaalisissa kanavissa.  Seniorit ovat innokkaita netinkäyttäjiä ja Alman digitaalisissa kanavissa voi puhutella heitä kohdistamalla viestin juuri heille sopivaan tyyliin. Digikanavissa viestiä on helppo vaihtaa kohderyhmän mukaan ja rakentaa kampanja kohdentamalla mainosviesti käyttäjän mukaan. Tämä on netissä helppoa.

Satakunnan Kansaa lukee päivittäin 57 000 yli 55-vuotiasta

Kun halutaan puhutella varttuneempia kuluttajia  ja tarjota ratkaisuja heidän hyvinvointinsa ja terveytensä edistämiseksi, toimii Satakunnan Kansa. Kohderyhmä tavoitetaan kaikissa kanavissa. Porin markkina-alueella asuvista yli 55-vuotiaista paperinen Satakunnan Kansa tavoittaa huimat 85 %.

Viikon aikana Satakunnan Kansa  ja  verkkopalvelu Satakunnankansa.fi tavoittavat yhdessä 92 % alueen yli 55-vuotiaista. Tämä kertoo myös median käytön muutoksesta – myös harmaat pantterit ovat aktiivisia digikuluttajia.

Minkälaisia lukijat ovat?

Satakunnan Kansa tutkii lukijakuntaansa voidakseen tuottaa heille sopivaa lehteä ja verkkopalvelua. Lukijaprofiilien  ja ostokäyttäytymistutkimusten perusteella Satakunnan Kansan lukijoiden joukosta voidaan erottaa erilaisia ihmistyyppejä, jotka toimivat kuluttajina tietyllä tavalla. Mainostaja voi suunnitella viestinsä tietylle kuluttajatyypille ja saada aikaan vaikuttavampaa mainontaa ja parempia tuloksia.

Seniorikuluttajien joukossa hyvinvointi- ja terveystuotteista kiinnostuneita ihmistyyppejä ovat erityisesti:

Hyvinvoinnin ja terveyden palveluja ja tuotteita mainostavan yrityksen kannattaa viestinnässään kertoa, miten tuote tai palvelu konkreettisesti edistää hyvinvointia.

Moderni eläkeläinen

Aila Ala-Karte ”Moderni eläkeläinen” on palveluhakuinen ja harkitseva kuluttaja. Aktiivinen eläkeläisrouva Aila Ala-Kartte on tottunut arvioimaan tarkkaan sekä tuotteiden laadun että palvelun ystävällisyyden, sillä Ailalle edullinenkaan hinta ei korvaa huonoa palvelua. Lehdestä Aila lukee mieluiten terveyteen, hyvinvointiin ja matkusteluun liittyviä aiheita.

LUE LISÄÄ TÄSTÄ KULUTTAJATYYPISTÄ

AilaAlakartte_600x600

Säästäväinen seniori

Sauli Säästöpuro ”Säästäväinen seniori” on varovainen kuluttaja, joka arvostaa kotimaisia tuotteita ja palveluja. Säästäväisenä seniorina Sauli on kiinnostunut kuulemaan etenkin terveydestä, luonnosta ja käsitöistä.

Informatiivinen mainonta, ja selkeys ovat hänelle mainonnassa tärkeää.

LUE LISÄÄ TÄSTÄ KULUTTAJATYYPISTÄ

SauliSaastokuri_600x600

Hyvä ikä-teemalehti on suunnattu hyvinvointiaan vaaliville varttuneille ihmisille

yli55-vuotiaat_1280x720

Marraskuussa 11.11. julkaistava Hyvä ikä on Satakunnan Kansan uusi ja virkeä teemalehti, joka perehtyy iäkkäämpien ihmisten hyvinvointiin – esimerkiksi terveyteen, kulttuuriin, asumiseen, kuntoiluun, matkailuun ja hyvinvointiin.

Tutustu teemalehden hintoihin

Alma-verkosto tukee teemalehden mainontaa: tavoita tarkasti

Teemalehden ilmestyessä terveydestä ja hyvinvoinnista kiinnostuneille kannattaa myös mainostaa myös muissa kanavissamme. Alma-verkostossa mainoksesi näkyy valitsemallesi kohderyhmälle kaikissa Alma Median digimedioissa: valitse alueeksesi joko Satakunta, tai mainosta koko Suomessa.

Alma-verkostossa voit kohdentaa viestisi suoraan esimerkiksi seuraaville kohderyhmille kiinnostusalueen mukaan:

45-64-vuotiaat ja yli 65-vuotiaat, joiden kiinnostuksen kohteet ovat

  • Terveys, kuntoilu, hyvinvointi
  • Matkailu,
  • Mökkeily
  • Piha ja Puutarha
  • Kulttuuri & taiteet

AlmaVerkosto

 

Esimerkiksi tälle kohderyhmälle kohdennettu kampanja rajattuna Satakunnan alueelle Jättiboksissa hintaan 720 € (90 000 mainosnäyttöä, kampanja-aika kaksi viikkoa.)

alfi_perusmainosmuodot_jattiboksi

Ota yhteyttä!

Ole yhteydessä omaan yhteyshenkilöösi ja varaa mainospaikkasi teemalehdestä tai Alma-verkostosta.

Teemalehden aikataulut:

  • Teemaliite ilmestyy keskiviikkona 11.11.2015
  • Varaukset ti 3.11. mennessä
  • Valmiit ilmoitukset  to 5.11. mennessä

Varaa mainostila heti!

Lue myös nämä