Persoonallinen mainonta toi selvän piikin Kehrä-oluen myyntiin

K-Citymarket Pori Puuvillan persoonallisessa ja värikkäässä Kehrä-oluen tuotelanseerauksessa ”Porilaista pannaan Tampereella!”-kampanja herätti huomion ytimekkäällä ja provokatiivisella kampanjallaan. Huomioarvo oli erinomainen: 78 % lehden lukijoista muisti mainoksen, ja tuotteen näyttävä lanseeraus näkyi heti myynnissä. Tuotteen ensierä myytiin hetkessä loppuun.

Kampanja tavoitti laajasti useassa kanavassa erilaisia kohderyhmiä. Verkkobanneria klikkasivat eniten keski-ikäiset designista kiinnostuneet miehet. Mobiilissa mainoksen klikkaajat olivat tyypillisesti nuorehkoja pelaamisesta kiinnostuneita naisia. Lehtimainokset huomattiin, niistä pidettiin ja ne saivat aikaan erinomaista myynnin: koko tuhannen pullon ensierä myytiin loppuun nopeasti.

PlakkiVoittajat_1280x720_staart

Kampanjan tavoitteena oli saada viesti satakuntalaisten tietoon kerralla: värikäs ja tehokas tuotelanseeraus koettiin toimivaksi, sillä kokonaisvaltaisella toteutuksella tavoitettiin lähes kaikki Porin markkina-alueen kuluttajat.

Mainoksen ilmestymisen jälkeen tuon oluen myyntiin tuli selvä piikki. Ensimmäisenä päivänä myytiin pari sataa pulloa, ja koko tuhannen pullon erä myytiin loppuun nopeasti.
– Juha Jylli, K-Citymarket Puuvillan kauppias

Kehrä Olut –kampanja tavoitti yli 116 000 janoista eli 88 % Porin markkina-alueen asukkaista

  • Kahdella printti-ilmoituksella saatiin yhteensä 166 920 bruttokontaktia ja 96 720 nettokontaktia
  • Verkkoilmoitus näytettiin 86 849 eri selaimelle. Sen muistaa nähneensä 41 688 Satakunnankansai.fin eri kävijää.
  • Verkkoilmoituksella saatiin 83 000 printti-ilmoituksen huomanneiden lisäksi arviolta 18 877 uutta kontaktia.
  • Estimaatti printin ja verkon kokonaishuomioarvosta on
    115 597eri kuluttajaa.
  • Lisäksi mobiilimainoksella tavoitettiin 32 731 eri kävijää, joista 14729 muistaa nähneensä ilmoituksen

Lukijat pitivät persoonallisesta ja humoristisesta mainonnasta

Rento ja nuorekas

”Rento ja nuorekas mutta klassinen” Nainen 24 v.

Hauska ja oivaltava

”Ehdottomasti myönteinen. En itse käytä näitä tuotteita, mutta ilmoitus oli hauska ja oivaltava.” Nainen 66 v.

Loistava

”Loistava mainos ja kaiketi tuotekin.” Mies, 60 v.

Osana Pläkki-kilpailua

Puuvillan K-citymarkein Kehrä-oluen lanseerauskampanja pääsi Pläkki-kilpailussa palkintopallille .

Kampanjatiimi

Mainostaja K-citymarket Pori Puuvilla

Mainoksen suunnittelu ja tuotanto Staart Oy
Suunnittelujohtaja, copywriter Juuso Kemi
Asiakkuusjohtaja Tanja Hovi
AD Jonne-Pekka Stenroos
AD-assistentti Veli-Matti Lähdeniemi

Tutustu kaikkiin Pläkki-kilpailun palkittuihin kampanjoihin