Luonto ei anna periksi -kampanja aktivoi erityisesti naisia

A. Vogelin Luonto ei anna periksi -kampanja voitti palkintosijan Satakunnan Kansan ensimmäistä kertaa järjestämässä Pläkki-mainonnansuunnittelukilpailussa  pysähdyttävällä kampanjallaan, joka hätkähdytti luontokuvalla. Kampanjan huomioarvo oli mainio 72 %.

Monikanavainen kampanja herätti kiinnostuksen ja tavoitti laajasti Satakunnan Kansan medioissa. Rauhallinen ja kuvitukseltaan kaunis mainos innosti erityisesti naisia ostoksille: ostoaikeita oli 9 200 lukijatutkimukseen vastanneella. Verkkobanneria klikkasivat eniten nuorehkot ympäristöasioista kiinnostuneet naiset. Mobiilimainos taas puolestaan sai miehet kiinnostumaan. Mobiilibanneria klikkasivat eniten matkailusta kiinnostuneet nuorehkot miehet. Kokonaisuudessaan kampanja  rakensi myös positiivistä mielikuvaa mainostajasta.

PlakkiVoittajat_1280x720_vogel

Kiinnostava, mieleenpainuva ja ehdottomasti huomionherättävä. Ammattitaitoinen.
– Lukija

Kampanja tavoitti kokonaisuudessaan 70 % markkina-alueen asukkaista

  • Yksi lehti-ilmoitus tavoitti  77 040 ihmistä.
  • Verkkoilmoitus näytettiin 74 639 eri selaimelle. Sen muistaa nähneensä 30 602 Satakunnankansa.fin eri kävijää.
  • Verkkoilmoituksella saatiin 77 040 printti-ilmoituksen huomanneiden lisäksi arviolta 13 858 uutta kontaktia.
  • Estimaatti printin ja verkon kokonaishuomioarvosta on
    90 898 eri kuluttajaa.
  • Lisäksi mobiililla tavoitettiin 39 466 eri kävijää, joista 16 970 muistaa nähneensä ilmoituksen

Luonto hurmasi lukijat

Positiivinen

”Aivan ihana kuva. Tosi nätti mainos. Kiinnittää huomion ja antaa positiivisen kuvan.”, Nainen 24 v.

Vangitseva

”Todella hyvä, ei liian yksinkertainen. Vangitseva.” Nainen, 27 v.

Kaunis

”Kaunis ja rauhoittava kuva. Pala luontoa tuli aamiaispöytään.” Nainen, 67 v.

Osana mainonnan suunnittelukilpailua

A. Vogel voitti Pläkki-kilpailussa ykkössijan.

Kampanjatiimi

Mainostaja Vogel
Markkinointipäällikkö Eija Närhi

Mainoksen suunnittelu ja tuotanto Staart Oy
Suunnittelujohtaja Juuso Kemi
Asiakkuusjohtaja Pia Siukosaari
AD Anssi Koskinen
Copywriter Leena Yliportimo

Tutustu kaikkiin Pläkin voittajakampanjoihin