Oma koti kullan kallis – rahaa käytetään entistä enemmän

Suomessa vahvistuu tutkimuksen mukaan kotimaterialismi eli kotikeskeinen elämä, jossa myös rahankäytöllä on aiempaa suurempi merkitys. Asenteissa status eli halu olla taloudellisesti menestynyt, ostovoimaisempi ja puoleensavetävä on kasvanut tasaisesti viime vuodet nuoria naisia lukuunottamatta kaikissa ikäryhmissä.

Suomalaisissa vahvistuu ”tyytyväinen kotimaterialismi”, ilmenee suomalaisten asenteita luotaavasta TNS Gallupin tutkimuksesta.Tulosten mukaan koti on yhä tärkeämpi merkitysten tuoja ja kotiin kulutetaan yhä enemmän rahaa. Yhä suurempi osa suomalaisista on aiempaa yksilöllisempiä: Merkittävä osa haluaa nyt jättää jälkensä maailmaan ja kuluttamisessa halu yksilöllistettyihin tuotteisiin ja palveluihin kasvaa.

Tutkimuksen mukaan usean vuoden ajan mitattu asennesuuntaus Kotoilu (kotiin panostaminen, ajan viettäminen kotona viihtyisässä ympäristössä) on ennätyskorkealla kaikissa ikäryhmissä Joka viides suomalainen on kotoilija, vahvimmin nuoret naiset, joista kotoilijoita on kolmannes.

Kotiin panostamisen trendi näkyy myös Satakunnassa

Kansallisen mediatutkimuksen  mukaan Porin markkina-alueella asuu  89 000 ihmistä, jotka ilmoittavat olevansa kiinnostuneita rakentamisesta, remontoinnista tai sisustamisesta.  Satakunnan Kansan lukijoita heistä on 62 000. Satakunnan Kansa tavoittaa 36 000 puutarhaharrastajaa ja 27 000 käsitöitä, askartelua tai nikkarointia harrastavaa ihmistä. Satakunnan Kansan lukijoista lähes 20 000 kertoo aikovansa lähitulevaisuudessa rakentaa tai remontoida kotonaan, esimerkiksi tekemällä keittiö- tai kylpyhuoneremontin – tai tekemällä pientä pintaremonttia.

Lähde: KMT AL + total kevät 2015, KMT Kuluttaja 2014

 

Kotoilu eli homing on maailmanlaajuinen trendi, joka sisältää kodista nauttimista ruoanlaiton, sisustuksen, käsitöiden ja elämänhallinnan eri muodoissa.

Näin tavoitat oikean kohderyhmän tehokkaasti

Satakunnan Kansa ja Satakunnankansa.fi

Satakunnan Kansa tarjoaa printtimedian vahvuudet, kun haluat tavoittaa kodista kiinnostuneet. Satakunnan Kansan Uutiset-osiossa asetut kiinnostavaan ympäristöön. Tutustu hintoihin.

Satakunnankansa.fi tarjoaa dynaamista ja näyttävää mainontaa, joka herättää kiinnostuksen. Tutustu hintoihin.

Kohdennukset Alma-verkostossa

Voit kohdentaa laajemmin viestiäsi Alman medioissa esimerkiksi kiinnostuksen kohteiden mukaan. Voit kohdistaa mainontaasi suoraan esimerkiksi seuraavista aiheista kiinnostuneille henkilöille:

  • Piha ja puutarha
  • Sisustaminen ja arkkitehtuuri
  • Tee se itse

Lue lisää Alma-verkostosta

Retargetointi

Satakunnan alueella voidaan myös retargetoida viestiä: Esimerkiksi Etuovi.comissa käyneelle kävijälle mainostaja voi kohdentaa sisustamiseen tai kotiin liittyvää mainontaa Alma-verkostossa. Myös esimerkiksi yrityksen omilla sivuilla käyneille voidaan retargetoida medioissa uusi viesti ja ohjata potentiaalinen ostaja tällä tavoin uudelleen tuotteesi tai palvelusi pariin – ja ostamaan.

Ota yhteyttä!

Mediamyynnin ammattilaiset ovat palveluksessasi: autamme kohdentamaan mainontaasi ja tarjoamme siihen monikanavaiset välineet laajalla mediavalikoimallamme.

Ota yhteyttä omaan yhteyshenkilöösi tai yritysasiakaspalveluumme!

Lue myös nämä