Alma-verkosto tavoittaa suomalaiset netin­käyttäjät luotettavassa ympäristössä

Mediaympäristön vakuuttavuus ja luotettavuus siirtyvät kuluttajien silmissä mainostajaan, joten siksi on tärkeää tietää, missä oma mainos milloinkin näkyy. Erilaisten verkostojen kautta mainonnan ostaminen on nykyään helppoa ja näppärää – mutta mainostajan on syytä miettiä etukäteen, missä mediaympäristössä voi verkoston kautta näkyä. Valitsemalla laadukkaan verkoston, saavutat kohderyhmäsi luotettavassa ympäristössä.  Osta verkostossakin laatua, ei vain määrää.

Alma-verkostolla tavoittaa suomalaiset, jotka käyttävät internetiä tietokoneella tai älylaitteella. Verkoston tuoma hyöty mainostajalle – maksimaalisen tavoittavuuden lisäksi – on erittäin tarkka kohdennettavuus. Tämä verkosto on Suomen ensimmäinen kanava, jossa pystyy saamaan kriittisen massan kiinni kohdentamalla demografioiden lisäksi kiinnostuksen kohteiden mukaan.

Alma-verkosto tarjoaa laadukkaan ja monipuolisen verkoston, joka sopii monenlaisille mainostajille. Verkosto sisältää kattavan määrän Suomen johtavia verkkosivustoja. Mediat ovat luotettavia ja suomalaisia uutismedioita, markkinapaikkoja tai lifestyle-palveluja. Laadukkaalla verkostolla tavoitat myös laadukkaan yleisön.

Alma-verkosto tavoittaa suomalaiset

Tavoittaa
8 miljoonaa
selainta:

Mobiili 2,4 milj.
Desktop 5,6 milj.
eri selainta viikossa

Lähde: TNS Metrix, TNS Atlas 2014

Kotimaassa matkustavat

Verkoston tavoittavuus: 1,4 milj. kuluttajaa, jotka ovat viimeisen vuoden aikana käyttäneet rahaa kotimaan matkailuun.

Lapsiperheet

Verkoston tavoittavuus: Miljoona ihmistä, jotka asuvat lapsiperheessä (70 % lapsiperheistä).

Liikuntaa useasti viikossa harrastavat

Verkoston tavoittavuus: 1,7 milj. ihmistä, jotka harrastavat
liikuntaa vähintään viikoittain.

Alma-verkostossa tavoitat haluamasi yleisön

AlmaVerkosto

Alman  verkosto mahdollistaa kohdentamisen ajan, alueen, laitetyypin ja sijainnin lisäksi myös  yleisön kiinnostusalueiden mukaan. Näitä on 27 eri vaihtoehtoa. Lisäksi on tarjolla yleisöpaketteja uutiset, viihde, ruoka, autot ja asuminen.

Vinkit verkoston valintaan

Tiedä missä näyt

Verkostoa ostaessa määritellään kohderyhmä, jota tavoitellaan. Muista kuitenkin tarkistaa verkostoon kuuluvat sivustot. Sopiiko brändisi verkoston kaikkiin sivustoihin? Saatat tavoittaa kohderyhmäsi, mutta mikäli verkostosi ei ole laadukas, saattaa viesti kääntyä brändiäsi vastaan. Isojen verkostojen laatu ei välttämättä vastaa mainostajien odotuksia tai tuo lisäarvoa kohderyhmällesi. Arvioi laatua sekä mediaympäristön että kohderyhmän kannalta.

Valitse laadukas verkosto

Laadukas mainosverkosto on riittävän suuri, mutta mediaympäristöiltään myös luotettava ja pidetty. Erilaisten mainosverkostojen kautta on mahdollista tavoittaa uusia ja tarkempia kohderyhmiä, mutta mediaympäristöllä on myös tärkeä roolinsa viestin osuvuuden kannalta. Alma-verkosto tarjoaa laadukkaan ja monipuolisen verkoston, joka sopii monenlaisille mainostajille.

Yksittäinen media vai verkosto?

Mieti mainosverkostoa valitessasi, minkälaista näkyvyyttä tarvitset. Onko kyseessä paikallinen tai alueellinen kampanja? Minkälaisia kohderyhmiä tavoittelet? Mieti rajaukset tarkkaan ja kohdista myös viestisi valitsemallesi kohderyhmälle. Mikäli kampanjasi on nopea ja hyvin paikallinen, kannattaa kampanja kohdentaa esimerkiksi suoraan mediaan, ilman mainosverkostoa. Tällöin saat kyseisestä mediasta ja mediaympäristöstä eniten irti. Maakuntalehden verkkosivuilla on alueellinen konteksti ja laadukas sisältö, jossa ei ole epämääräistä tai sopimatonta mainontaa.

Ota yhteyttä!

Jos kiinnostuit verkostoratkaisuistamme, Satakunnan Kansan ammattitaitoinen mediamyynti auttaa verkostoratkaisuissa. Verkostoratkaisujen lisäksi autamme kaikissa mainonnan ratkaisuissa.

Pyydä lisätietoja yhteyshenkilöltäsi.